Hoe jouw weerstand tegen corona/virussen te verbeteren.

Hoe jouw weerstand tegen corona/virussen te verbeteren.

Virale paniek

We zullen eerst wat details geven over het  coronavirus, d.w.z. nCoV-2019 (2019-nCoV). Dit nieuwe Coronavirus veroorzaakt de ziekte COVID-19. Covid-19 is familie van al langer bekende coronavirussen als SARS en MERS.  Het nieuwe virus staat inmiddels ook bekend als ‘Wuhan coronavirus’ – sommige media gebruiken het populaire Wu Flu (Wuhan griep).

De symptomen zijn koorts, hoesten, kortademigheid, spierpijn, vermoeidheid en symptomen van aandoeningen van de bovenste luchtwegen. Röntgenfoto’s van de borst van patiënten vertonen typische kenmerken van virale pneumonie.

De wereldwijde epidemie vereist effectieve oplossingen. Je kan elke dag lezen over nieuwe manieren om met coronavirus om te gaan. Zijn ze echter effectief?

Coronavirus is een uitstekende voortstuwingsmotor voor wereldwijde paniek. Daarom is het niet zonder reden dat het zich geleidelijk over de hele wereld verspreidt, niet alleen op menselijke lichamen, maar ook op internetverbindingen, tv, kranten, radio’s.

De wereldwijde epidemie is uiteindelijk geen roomboterkoekje en je kan je hoofd in het zand verbergen, of haar onder ogen zien voordat ze komt. De vraag is alleen of dit kan? De oplossing voor deze puzzel lijkt, zoals gewoonlijk, bekend te zijn bij de wijze mannen op  internet. De vraag is hoeveel van hen gelijk hebben?

Negatieve informatie veroorzaakt paniek over de hele wereld, mensen doen maandverband, ondergoed, of BH’s voor hun mond omdat er geen mondkapjes meer te koop zijn, ze dragen grote flessen met gaten over hun hoofd om zichzelf te verdedigen, is dit krankzinnigheid?

Coronavirus bestrijden

Nieuwe manieren om coronavirus te bestrijden duiken op als paddenstoelen na de regen in september. Het punt is dat er in dit geval geen remedie is voor bewezen effectiviteit.

Wees zorgvuldig met op advies aangeraden behandeling met behulp van natriumchlorietoplossing (MMS) of intraveneuze toediening van bijtende perhydrol !!!!

Adviezen als drinken van warm water met honig en citroen, of knoflookinfusies zijn beter, maar ze zijn geen remedies die in deze situatie zouden helpen. Dit zijn eerder  pre-preventieve methodes.

 Wat adviezen van WHO?

• vermijd direct contact met zieke mensen,

• denk aan hygiënisch hoesten en niezen, d.w.z. uw neus en mond bedekken (niet met uw hand maar met een wegwerpzakdoek of binnenkant van uw elleboog),

• zorg voor persoonlijke hygiëne, in het bijzonder frequent handen wassen, gedurende tenminste 15 seconden, gebruikmakend van warm water en zeep of antibacteriële gels op alcoholbasis,

• raak de mond, ogen of neus niet aan met vuile handen,

• vermijd direct contact met vreemde, wilde dieren en hun uitwerpselen, vooral wanneer ze reizen naar plaatsen met verhoogde morbiditeit,

• vermijd stress die de immuniteit vermindert.

Meisje in bed met thermometer in haar mond.

De sleutel= weerstand

Maar wat is de echte sleutel?  Juist, weerstand.

Om niet besmet te raken of erg ziek te worden zoals bij alle virussen, is onze weerstand nodig. Maar dat krijgen we niet zomaar. Daar moet aan gewerkt worden. Nou, net als een oude klok herhalen we nogmaals dat een gezonde levensstijl en juiste voeding de beste oplossing is, (omdat je bent wat je eet), want iedereen weet intussen waar de klepel hangt.

Waarom  ouderen, kinderen en andere mensen met verminderde immuniteit gevoeliger zijn voor infecties dat weten we wel. Er zijn geen verrassingen hier.

Naast tips over hoe je zichzelf kunt beschermen tegen infecties, kan het de moeite waard zijn om jouw lichaam alleen maar te versterken en te behandelen als de enige geldige preventie. En hoe doen we dat dan? Nou hier schrijven we nog meer artikelen over in onze blog. Op IG kan je het ook lezen of naar luisteren.

Het is aangetoond dat  vitamine C, vitamine D,  magnesium, zink en selenium het immuunsysteem tegen virussen versterkt.

Neem veel voedzaam voedsel en anti-ziekteverwekkers in je dieet op.

Vitamine C

Neem plantaardig voedsel op dat rijk is aan vitamine C (wortel, ui, knoflook, kool, aardappelen, broccoli, spruitjes, bloemkool, paprika, gember). In tegenstelling tot de algemene veronderstelling dat vitamine C 100% je zal beschermen tegen verkoudheid, versterkt het toch je immuunrespons aanzienlijk. Wat nog meer, het is bewezen dat het de tijd van ziekte kan verkorten. Bovendien neemt tijdens een verhoogde inspanning van het lichaam, tijdens stress en ziekte de behoefte aan deze vitamine aanzienlijk toe. (6)

Vitamine D

Vitamine D heeft een significante invloed op het functioneren van het immuunsysteem. De receptoren bevinden zich niet alleen in bot-, spier- en hartweefsels, maar ook in de darmen, bijschildklieren en bijna alle cellen van het immuunsysteem. (3) Een te laag vitamine D-gehalte kan daarom een afname van de immuniteit veroorzaken, wat resulteert in een grotere kans om ziek te worden.

Selenium en zink

Zonder selenium en zink valt eerst de weerstand uit en tenslotte zal oxidatieve stress alles uitputten. Selenium en zink zijn nodig voor de productie van de twee krachtigste antioxidanten en anti-verouderingsenzymen in het lichaam, waaronder SOD-superoxide-dismutase.

Empirisch bewijs en modern onderzoek hebben aangetoond dat de natuur opzettelijk de productie van SOD in het lichaam uitschakelt, wanneer iemands gezondheid daalt tot een punt, waarop het ophoudt een interessante kandidaat voor reproductie te zijn.

De meeste mensen ter wereld zijn volledig vrij van selenium en in groot mate van zink. Dit kan en zal een belangrijke factor worden in de verspreiding van ziekten en epidemieën in de toekomst als gevolg van een verzwakte bevolking met een nog zwakkere immuniteit.

Magnesium

Het is een element van fundamenteel belang in het metabolisme en het functioneren van het immuunsysteem in ons lichaam. Het heeft een tonisch en kalmerend effect op het zenuwstelsel. Zenuwimpulsen worden geconditioneerd door de beweging van calcium- en magnesiumionen. Als er niet genoeg magnesium is zal dit proces worden verstoord en is er sprake van nerveuze prikkelbaarheid. Hoe groter het magnesiumtekort, hoe groter de gevoeligheid voor stress.

Eet ook veel prei omdat het een grote dosis vitamine A bevat die nodig is voor het functioneren van het immuunsysteem evenals het bestrijden van ontstekingen en het versterken van het lichaam, en dus het verminderen van infecties.

Bovendien beperkt het hoge niveau van vitamine E de verspreiding van pro-inflammatoire cytokines. (14) Het belangrijkste voordeel is echter het gehalte aan campferol, een flavonoïde die kan beschermen tegen virale, bacteriële en inflammatoire infecties. (15)

Je kan ook brandnetelthee drinken. Het heeft antimicrobiële activiteit aangetoond. Invitro-onderzoeken hebben aangetoond dat de antivirale activiteit ervan HIV, rotavirus en zelfs coronavirus-therapie kan ondersteunen. (16-19)

Dit helpt je ook

Gezonde slaap

Gezonde slaap, d.w.z. zorgen voor het vermogen van het lichaam om te regenereren, is een van de sleutels tot het handhaven van de immuniteit. Het is de moeite waard om ervoor te zorgen, vooral tijdens de periode van verhoogde vatbaarheid voor ziekten.

Tijdens de slaap regenereert je lichaam en vernieuwt de hersenen zijn cellen. Dagelijks voldoende lang en gezond slapen zorgt voor welzijn, grotere immuniteit en algehele verbetering van de gezondheid. (8) Vermijd het tekort aan slaap dat optreedt wanneer u minder dan 7-8 uur per dag slaapt. Als algemene regel hebben we 20-30 minuten slaap nodig voor elk uur dat we wakker zijn.

Slaap tekort treedt op wanneer het verschil tussen de benodigde slaaptijd en realtime ontstaat. Dus als u ‘s nachts 6,5 uur slaapt, begint u de dag met een tekort van 30 minuten. Zelfs als je de volgende nacht 7 uur slaapt, begin je de droom door de schuld van de vorige dag “af te betalen”, die weer als 6,5 uur slaap telt.

Om deze reden slapen we vaak het hele weekend: het lichaam pakt eenvoudig zijn tegoeden op. (9) Een dutje overdag kan helpen bij het verminderen of reguleren van debet staan, maar alleen als het niet te lang duurt (max 40 minuten)

Hydratatie

Drink, eet soepen- water en kruiden voor immuniteit! Verminderde hoeveelheid water, verhoogt de vatbaarheid voor ziekten, omdat niet-bevochtigde slijmvliezen minder resistent zijn tegen de effecten van pathogene organismen.

Het lijkt een kleinigheid, maar het kan niet worden onderschat. Water is 60%-70% van je lichaam, daarom is het noodzakelijk voor het werk van je organen, weefsels en cellen. Het belangrijkste is dat je in de praktijk niet eens voelt dat je uitgedroogd raakt!

Dorst is niet de eerste indicator van de noodzaak om water te drinken. Eigenlijk, als je dorst hebt, ben je al uitgedroogd. Uitdroging begint eigenlijk wanneer u slechts 1-3% van het watervolume van uw lichaam verliest, om routinematige redenen zoals metabolisme, het verwijderen van afval of zweten na de training. (10)

Glutathion

Is aanwezig in alle cellen van je lichaam. Het wordt geproduceerd door de lever, wat je belangrijkste zuiverende filter is. Glutathion verhoogt het immuunsysteem, vertraagt veroudering, voorkomt elk type toxine en verbetert de algehele mentale en fysieke werking van het lichaam.

Net als andere antioxidanten, helpt glutathion virussen en infecties te bestrijden, en toxines te immobiliseren, en vermindert zo de belasting van stress en spanning in je lichaam. Daarom zorgen we ons hele leven voor de lever, door juiste voeding, weinig of geen alcohol,  en als het even kan zo min mogelijk verdriet en stress– de lever houdt hier niet van maar wel van bewegen.

Ontspanning

Ontspan door dat te doen wat je leuk vind of zoals je past. Meditatie is hier een uitstekende vorm voor. Neem de tijd voor je zelf, minimum 15 per dag, met jezelf zijn kan echt helpen.

Stress

Stress heeft ook een negatieve invloed op uw immuniteit. Zoals we weten, helpt het immuunsysteem het lichaam zichzelf te beschermen tegen vreemde indringers (antigenen) zoals bacteriën, virussen en kankercellen. Wanneer je gestrest bent, kunnen corticosteroïden, die vervolgens vrijkomen, de effectiviteit van uw immuunsysteem verminderen door het aantal lymfocyten (uiterst belangrijk voor uw immuniteit) te verminderen, waardoor je vatbaarheid voor infecties toeneemt. (11)

Als je een tijdje stress hebt, bijvoorbeeld in een noodgeval, is het niet schadelijk. Simpel gezegd, het lichaam verzamelt al zijn kracht om zichzelf te verdedigen, met uitzondering van functies die het op dit moment niet nodig heeft. Het is erger als je chronisch stress hebt. Dan kan het helpen om elke dag tijd voor uzelf te sparen, in een veilige, ontspannende ruimte en een moment te besteden aan totale ontspanning.

Als je door stress overweldigd voelt, kunt je ook profiteren van de voedingskracht van adaptogenen, d.w.z. natuurlijke remedies die helpen de effecten van fysieke en mentale stressoren te verminderen.

En vermijd trouwens de stress en angst  van een epidemie, omdat stress ook de immuniteit verzwakt. Hun eigenschappen zijn van onschatbare waarde, vooral in de drukte van het leven die zo gewoon is in onze voorbijgaande eeuw. Adaptogenen ontspannen niet alleen.

Ze ondersteunen ook de bijnieren die het stressmanagementsysteem regelen. Bovendien stellen ze je in staat om een gezond energieniveau te behouden, je humeur te verhogen, metabolisme en immuniteit te verbeteren, en nog veel, veel meer.

Dit geeft geen 100% bescherming

Belangrijk psychologisch aspect

De meest destructieve zijn niet zozeer de virussen of microben, maar de trillingen van de frequentie van mensen die in paranoia zijn. Over het algemeen is elke negatieve informatie die wordt uitgesproken door iemand die angstig is, tweemaal, wat zeg ik!  tienvoudig zo giftig/toxisch

We leven in een moeilijke tijd omdat niemand echt weet waar het allemaal toe leidt, we kunnen alleen maar vermoeden en zeer negatieve projecties maken en dit leidt al tot kwaad. Omdat we weten dat , in welke emotionele toestand we ons momenteel bevinden, de toestand van ons lichaam negatief beïnvloeden.

ANGST IS HET STERKSTE BIOLOGISCHE WAPEN.

We kunnen angst niet vermijden, het is bij ons zoiets als mechanisch. Bij sommigen van hen is hij omspannend (,alsof het begrijpelijk is) bij anderen minder of helemaal niet. Maar het is omdat we onder mensen zijn die in angst zitten, dus we trillen in zekere zin met hen.

En als we nu informatie invoeren, of het nu van de radio, televisie of kranten is, of van mensen die ervoor zorgen dat onze “handen naar beneden vallen”, we zijn verdrietig. Er is een harmonische onbalans, En wat gebeurt er dan? Het fysieke lichaam is ziek.

Het enige dat we kunnen doen, is de deprimerende effecten van paniek en angst op ons lichaam verminderen,  het is belangrijk om jezelf niet onder te dompelen in een negatief onderwerp, niet te geloven in alles wat de media ons voedt.

Omdat je moet onthouden dat het genereren van negatieve informatie in de ruimte, ervoor zorgt dat mensen zich anders gedragen. Allereerst zijn ze bang en dankzij dit worden ze ziek, kopen ze de zogenaamde beveiligingsmiddelen, die natuurlijk nergens tegen beschermen. Mensen zijn in handen van manipulators, een man die bang is zal alles doen, zo werkt dat bij angst.

We kunnen niet alle  negatieve informatie verwijderen, in de wereld waarin we nu leven, maar als die alleen verschijnt, laten we ons er niet in verdiepen. We kunnen niet ontsnappen aan de realiteit. Er worden groepen mensen gevormd die collectieve angst veroorzaken.

Daarom is het beter om niet aan dergelijke gemeenschappen deel te nemen. Zorgen voor jezelf en je gezin, geen ruzie maken, genoeg slapen, niet teveel overwerken, ons immuunsysteem verzwakt anders en dat maakt dat  we  gevoeliger zijn voor virussen.

Omdat woede, conflicten en frustraties stoornissen veroorzaken in het functioneren van alle organen in ons lichaam. En als we in een staat van boosheid of zelfs woede zijn, die onmiddellijk aanleiding geeft tot verdriet omdat we ons hulpeloos voelen, en dit zorgt er weer voor dat het lichaam “sterft” Natuurlijk, niet onmiddellijk, eerst zullen er verschillende infecties zijn, het lichaam zal verschillende virussen vangen.

Altijd en in welke emotionele toestand we ons ook bevinden, het heeft  impact op ons lichaam.

Bovendien weten we dat alle virale infecties zich via druppeltjes verspreiden, dus om deze reden is het op zekere moment beter grote menselijke gemeenschappen, bijvoorbeeld concerten te minimaliseren / vermijden. En als je iemand hoort die je angstig nieuws stuurt, ren weg daar waar ze je niet vinden. Als ze neutraal zijn, is dat oké.

Het bestrijden van dit proces heeft geen zin, omdat we er geen invloed op hebben, alleen wat we hebben is een individuele impact op hoe we ons voelen en het hangt ervan af of we voorzichtig zijn en hoe we ons leven leiden. En echt zo belangrijk is wat we eten. We gaan nu niet in discussie wat gezond is en wat niet.

Het is belangrijk dat je eet wat je kracht geeft en wat bij je past. Het belangrijkste is dat deze producten vers en van goede kwaliteit zijn. Laten we, ongeacht de portemonnee, eten wat we ons kunnen veroorloven, maar laten we koken, ons voorbereiden als we kunnen en wat we ook eten laten we er dankbaar voor zijn, laten we rustig en tevreden eten.

Laten we genieten van wat we hebben, van niemand iets verwachten, het is zoals het is, laten we hier en nu zijn en kalm

Wat betreft onze gezin, geliefden en alle andere mensen die we op straat, in een winkel, op het werk of in de trein ontmoeten, we kunnen hem visualiseren in gezondheid, lachend, blij en we kunnen hem deze energie sturen.

Zorg goed voor jezelf, love ❤️

Sylwia & René

Bronen:

-Cannell JJ, Vieth R, Umhau JC et al. (2006) Epidemic influenza and vitamin D. Epidemiol Infect. 134:1129-1140. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16959053. -Cannell JJ, Zasloff M, Garland CF et al. (2008) On the epidemiology of influenza. Virol J. 5:29. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16959053. -Ginde AA, Mansbach JM, Camargo CA Jr. (2009) Association between serum 25-hydroxyvitamin D level and upper respiratory tract infection in the Third National Health and Nutrition Examination Survey. Arch Intern Med. 169:384-390. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19237723. -Martineau AR, Jolliffe DA, Hooper RL et al. (2017) Vitamin D supplementation to prevent acute respiratory tract infections: systematic review and meta-analysis of individual participant data. BMJ. 356:i6583. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28202713. -Urashima M, Segawa T, Okazaki M et al. (2010) Randomized trial of vitamin D supplementation to prevent seasonal influenza A in schoolchildren. Am J Clin Nutr. 91:1255-60. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20219962. -von Essen MR, Kongsbak M, Schjerling P et al. (2010) Vitamin D controls T cell antigen receptor signaling and activation of human T cells. Nat Immunol. 11:344-349. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20208539. Magnesium: -Dean C (2017) Magnesium. OMNS, https://www.orthomolecular.org/resources/omns/v13n22.shtml -Dean C. (2017) The Magnesium Miracle. 2nd Ed., Ballantine Books. ISBN-13: 978-0399594441. -Levy TE (2019) Magnesium: Reversing Disease. Medfox Pub. ISBN-13: 978-0998312408 Zink : -Fraker PJ, King LE, Laakko T, Vollmer TL. (2000) The dynamic link between the integrity of the immune system and zinc status. J Nutr. 130:1399S-406S. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10801951. -Liu MJ, Bao S, Gálvez-Peralta M, et al. (2013) ZIP8 regulates host defense through zinc-mediated inhibition of NF-кB. Cell Rep. 3:386-400. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23403290. -Mocchegiani E, Muzzioli M. (2000) Therapeutic application of zinc in human immunodeficiency virus against opportunistic infections. J Nutr. 130:1424S-1431S. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10801955. – Shankar AH, Prasad AS. (1998) Zinc and immune function: the biological basis of altered resistance to infection. Am J Clin Nutr. 68:447S-463S. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9701160. Selenium: -Beck MA, Levander OA, Handy J. (2003) Selenium deficiency and viral infection. J Nutr. 133:1463S-1467S. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12730444. -Hoffmann PR, Berry MJ. (2008) The influence of selenium on immune responses. Mol Nutr Food Res. 52:1273-1280. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18384097. -Steinbrenner H, Al-Quraishy S, Dkhil MA et al. (2015) Dietary selenium in adjuvant therapy of viral and bacterial infections. Adv Nutr. 6:73-82. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25593145. -6. Klenner FR. The treatment of poliomyelitis and other virus diseases with vitamin C. J South Med Surg 1949, 111:210-214. https://www.doctoryourself.com/klennerpaper.html. -7. Cathcart RF. The method of determining proper doses of vitamin C for treatment of diseases by titrating to bowel tolerance. Australian Nurses J 1980, 9(4):9-13. https://www.doctoryourself.com/titration.html
(1) who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200211-sitrep-22-ncov.pdf?sfvrsn=fb6d49b1_2
(2) who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public
(3) sciencedirect.com/topics/neuroscience/vitamin-d-receptor healthline.com/health-news/how-sleep-bolsters-your-immune-system#The-importance-of-sleep – health.harvard.edu/womens-health/repaying-your-sleep-debt -ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21428901
(16) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1329650
(17) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15814267
(18) ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3085190/
(19) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22834653 -bmj.com/content/356/bmj.i6583
(5) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23440782
(6) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16373990 (15) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21428901
(16) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1329650
(17) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15814267
(18) ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3085190/
(19) ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22834653 Vitamine C: -Case HS (2018) Vitamin C questions answered. Orthomolecular Medicine News Service, https://orthomolecular.org/resources/omns/v14n12.shtml. -Gonzalez MJ, Berdiel MJ, Duconge J (2018) High dose vitamin C and influenza: A case report. J Orthomol Med. June, 2018, 33(3). https://isom.ca/article/high-dose-vitamin-c-influenza-case-report. -Gorton HC, Jarvis K (1999) The effectiveness of vitamin C in preventing and relieving the symptoms of virus-induced respiratory infections. J Manip Physiol Ther, 22:8, 530-533. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10543583 -Hemilä H (2017) Vitamin C and infections. Nutrients. 9(4). pii:E339. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28353648. -Hickey S, Saul AW (2015) Vitamin C: The real story. Basic Health Pub. ISBN-13: 978-1591202233. -Levy TE (2014) The clinical impact of vitamin C. Orthomolecular Medicine News Service, https://orthomolecular.org/resources/omns/v10n14.shtml -OMNS (2007) Vitamin C: a highly effective treatment for colds. https://orthomolecular.org/resources/omns/v03n05.shtml. -OMNS (2009) Vitamin C as an antiviral https://orthomolecular.org/resources/omns/v05n09.shtml. -Taylor T (2017) where to start, what to watch. OMNS, https://www.orthomolecular.org/resources/omns/v13n20.shtml. ” The Complete Book of Chinese Health and Healing” Daniel Reid i Jonathan Eisen.

Laatste berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

Follow by Email
Facebook
Facebook
Youtube
Youtube
Instagram