Hoe stress te temmen

Hoe stress te temmen

Werk aan je zelf

80% van de stress kan het gevolg zijn van onze misvattingen over de realiteit en negatieve fantasieën, niet van feiten. Zijn deze zwarte scenario’s werkelijkheid geworden en grotendeels het resultaat van stilte tussen mensen?

Het aanwezig zijn in je eigen leven hangt onder andere af van goede communicatie met anderen. Wanneer we onze misvattingen in gesprekken met anderen verifiëren en wanneer we mensen vragen stellen waarop we antwoorden zoeken, helpen we onszelf op deze manier om overmatige mentale spanning te verminderen

Het is het beste om aan jezelf te werken voordat de stress-burn-out zich ontwikkelt en in een depressie overgaat. Hoe weet je het moment waarop een slecht humeur ophoudt  en een gevaarlijke stoornis wordt?

De symptomen van stressverbranding zijn gerangschikt in een coherent syndroom en het lichaam stuurt waarschuwingssignalen uit voordat de stoornis zich volledig ontwikkelt. De eerste waarschuwing is onrecht-vaardigde spier- en gewrichtspijn. Hoewel we niet hard hebben gewerkt en ons dagelijks gymnastiekoefeningen niet hebben overdreven. Het is een teken dat onze spieren onder extreme spanning staan en dat er te veel stresshormonen in het lichaam circuleren.

vrouw op bed met haar hoofd op haar kieen en een kopje in haar hand

Het tweede symptoom is de ochtendmoeheid als gevolg van het gebrek aan goede regeneratie tijdens de slaap. Ook problemen met in slaap vallen en ‘s nachts wakker worden, alsof er een onbekend alarm is. Dan is er ook nog het signaal van energietekort, wakker worden tussen 3 uur en 5 uur ‘s morgens .

Tot slot prikkelbaarheid, of een sterke neiging tot irritatie door kleine details. Als er ten minste een aantal van deze symptomen optreden, moet u een bezoek aan een specialist overwegen.

Dus hoe bewust te zijn?

Het is moeilijk, je moet hier gewoon aandachtig beginnen te worden. Stop even met deze constante dialoog in je hoofd. Geef niet toe aan energiegerelateerde parasieten. Stop ze met je eigen energie te voeden. Ik wil dit woord niet gebruiken, meditatie, maar elke vorm van niet-denken geeft op zijn minst een moment van ontwaken.

“En vampieren bestaan alleen om ons heen als we ze toestemming geven.” Als we duidelijker zijn, als we ons in de energie-niche bevinden (patroon van het offer), zullen er altijd sterke, aanvallende, despotische mensen zijn die energie aantrekken van om ons heen. Dus alsjeblieft versterk jezelf energetisch, dat wil zeggen: goede voeding, juiste emotionaliteit (zelfrespect) en juiste levensstijl (balans tussen werk en ontspanning). Dan zal zo’n “vampier” ons met rust laten en zelfs aardig worden.

Hoe met stress om te gaan.

Je stopt ermee hem als een persoonlijke vijand te behandelen, en je gaat zelfs nog verder, je let op hem, maar je lijkt je geen zorgen te maken. Je identificeert je niet met hem, maar alleen door hem die je ervaart.

Stress is erg verbonden met je valse zelf, of ego, en vindt het niet leuk om zo behandeld te worden. Stress heeft een hekel aan acceptatie en begrip. Na verloop van tijd verschijnt het alleen als het echt nodig is om je vleugels te geven.(en dan bedoel ik niet na het drinken van Red Bull haha 🙂 )

Niets ontslaat ons om te zorgen voor onze eigen gezondheid, zelfs niet de enorme stress waarin we ons bevinden. Je moet emoties beheersen, zelfs als het lijkt dat de oorzaken van stress extern of onafhankelijk van ons zijn. Alles is gerangschikt volgens onze innerlijke toestemming. Vecht niet met stress, want hij zal winnen, stress moet begrepen en “gedraineerd” worden.

afbeelding van twee bordjes waarop staat Stress links, relax rechts

Er is geen goed of fout

We ondergaan een aantal dingen, maar we weten niet waarom dit gebeurt of waar ons pad naartoe leidt. In het licht van het leven moeten we nederig blijven, het heeft zijn rechten, alles doen wat we kunnen en wat de rest betreft – vertrouw erop dat het deel uitmaakt van het Topplan.

Iedereen heeft zijn eigen manier van leven en iedereen maakt zijn eigen keuzes en reageert op deze keuzes. We weten nooit wat we op dit moment beslissen, voorgoed zal uitkomen. Ten eerste is het verlies van een baan de motivatie om naar een betere te zoeken, en voor de ander de weg naar depressie. Er is geen goed of fout. Er zijn alleen beslissingen die we nemen of niet nemen, hoewel geen enkele beslissing een beslissing is.

Of de beslissing goed was, zal de tijd laten zien. We weten niet wat er zou gebeuren als we anders zouden handelen, omdat we het niet gedaan hebben. Ik wens iedereen de beste keuzes.

Jij bepaalt zelf hoe je je voelt en wat er in je leven gebeurt. Het is aan jou of je nu een baas wordt en vecht tegen het gerommel, toegeeft aan de stress die je van binnenuit op eet, alles los laat, of te accepteren wat er gebeurt plus de emoties die ermee gepaard gaan, zelfs als het onaangenaam is.

De problemen die voor ons verschijnen moeten met grote afstand worden behandeld, omdat het onze levenstaak is om te evolueren en meer en meer gelukkig te worden. Om dit te doen, lossen we problemen op en we zijn blij, en als we dat niet kunnen, accepteren we ze en zijn we ook blij! Dus in elk geval moeten we onze emoties disciplineren, want als we erin vastlopen, hebben we geen afstand en zullen we niet de juiste beslissing nemen.

Voor mij is het belangrijkste – leef, ben in het hier en nu, gebruik bewust het moment, onthoud dat je vandaag aan je oude dag werkt, niet morgen, niet over een maand, maar vandaag. Trouwens … terwijl je rare gevoelens hebt en je weet niet wat je moet doen – DOE HET NIET. Heilige waarheid, magische woorden!

Doe rustig aan, beheers emoties, wees waakzaam … Daarnaast hou afstand tot jezelf en de wereld, om meer aandacht te besteden aan jezelf, je behoeften, om naar je leven te kijken, om “boven” te zijn. Lijkt simpel, maar zo moeilijk te bereiken …

Take care en rust op tijd

Laatste berichten;

22 thoughts on “Hoe stress te temmen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

Follow by Email
Facebook
Facebook
Youtube
Youtube
Instagram